Trening

Hva er din unnskyldning?

Shut up! Stay focused!

Fight for your dreams

Winning is a habit

Hva motiverer deg?

Dette fungerer for meg...


Nytt treningsopplegg

Jeg har i flere r trent bde 5 og 4 dager i uken, men for bruke mer tid hjemme som jeg har lovet,
har jeg kuttet treningen ned til 3 dager i uken.
Var litt skeptisk i begynnelsen, hovedsakelig for at det blir mer trene pr.kt,
men s langt ser dette faktisk ut til fungere svrt s bra.
HVILE ER VIKTIGERE ENN MAN TROR!!!


I tillegg har jeg endre selve treningsktene.
Flger prinsippet som Dorian Yates og Mike Menzter str bak.
Dems filosofi er at hvile m til for at det skal g framover.

Ved trene hardt og MYE/LENGE trenger man mer hvile enn hvis man klarer stimulere musklene
p korter tid og medMINDRE trening.


Jeg kjrer kun ett til 2 tellende set pr.velse, som for min del p bryst kun da blir 4-5 tellende set.
Med tellende set mener jeg de settene som ikke regnes med som oppvarming.
Forutsetningen for at dette fungerer er at man legger SJELA si i det ene settet p hver velse
og gir intet mindre enn 100%.
Brukere heller ikke mer enn rundt 1 min. mellom settene.
Dette frer til at ktene blir korte, rundt 45 min.
Man rekker trene/f stimulert musklene for vekst "fr" man blir for sliten.
Lange kter krever mer hvile for restitusjon. Nr man trener bryter masn ned muskulaturen.
Ved hvile og riktig ernring henter man seg inn/bygger seg opp igjen, og hvis alt gjort riktig - ett steg videre....


Take care!



Skader er no`dritt!


Har akkurat kommet igang igjen med treninga etter NM,
og er klar for st p videre, men etter ha kjrt igjennom kroppen en gang kjenner jeg smerter
i skulder og flere steder i overarmen. Uka etter er det det samme, bare mye verre.
Har vrt hos massren min, som har prvd kna litt, samt satt noen akupunkturnler i triggerpunktene,
og har vrt hos naprapat. Begge sier det samme....problemet ligger i infraspinatus,
en liten muskel ved bakside skulder / skulderbladet.
Dette gir problemer forrover i skuldra og nedover i armen.

cats29


S da er det vel bare ta det med ro da, for skuldra og armen/biceps
er involvert i det meste av bevegelser i overkroppen. Blir vel bare bein en stund forover...

Her kommer et ilustrasjonsbilde over infraspinatus:

cats31


Har du vrt plaget av lignende? Gode rd dele?


sign1


Ting tar tid...

Her har jeg lagt ved 3 bilder, tatt ved 3 ulike konkurranser/dietter. Det er her man skjnner at man m vre tlmodig hvis man driver med denne sporten, for ting tar virkelig tid. Selv om jeg ser en klar forskjell synes jeg p en annen side at forskjellen alikevel ikke er s stor....var det lett forst?

Bilde 1 (meg i rdt) tatt i 2002 fra Nordisk. Veide inn p 78,6 kg.

Bilde 2 (ogs her i rdt) tatt i 2007. NM. Veide her inn p 88,6 kg.

Bilde 3 (i mrkebltt) tatt fra NM i r. Veide inn p 84,8 kg.


cats23


Blir det ett fjerde bilde mon tro?



sign1



Min beste kroppsdel... den er r! Vil du se?

Synes jeg jevnt over er symetrisk og velbalansert, men lra er vel det jeg har ftt mest oppmerksomhet for,
og tenkte jeg skulle legge ut noen mobilbilder tatt i forkant av NM i 2007.
Litt usikker p om de ligger i helt riktig rekkeflge ifht dietten,
men tror jeg traff ganske bra da jeg satte bildene sammen.
Ta en titt!

cats4


Jeg har i alle r, helt siden jeg begynte trene, ftt hre at kneby er noe man M kjre hvis man skal f bein.
Vel, jeg har klart bygge de beina jeg har med minimalt med kneby.
Kjrer det kanskje en gang i kvartalet for variasjonens skyld.
Lrpress og leg ex er hovedsaklig velsene jeg har kjrt.
Kunne jeg hatt enda bedre bein?
Mulig det, men har aldri likt by, og tviler p at jeg noen gang kommer til implementere det i beintreningene.

Hva synes du?


sign1




Tom Andre Lyng

Tom Andre Lyng

36, Vang

Gutt p 20-16 r, bosatt p "landet" med min skjnne kone, vr prins Leo p 7, og vr lille prinsesse Emma Victoria p 2. Arbeider som fagkonsulent for et verdensledende firma innenfor hjelpemiddelbransjen, nrmere bestemt rullestoler og sittesystemer, en jobb jeg stortrives med. I tillegg jobber jeg med en serie helsekostprodukter. Produkter som VIRKELIG virker, og som endrer manges liv p flere mter. Videre s har jeg i mange r trent og konkurrert aktivt som kroppsbygger, men har lagt dette p hylla for ha mer tid til flge opp vre 2 sm. Trener n for allment god helse, og for holde skinnet stramt. Videre s er jeg blitt mer og mer reiselysten da verden er stor, og det er s mye jeg gjerne skulle ha sett. Mottoet " reise er leve" er noe flge opp... Jeg kan treffes p tlf 45 80 10 85 eller post@leavealegacy.no

Kategorier

Arkiv

hits