Trening

Hva er din unnskyldning?

Shut up! Stay focused!

Fight for your dreams

Winning is a habit

 

Hva motiverer deg?

Dette fungerer for meg...

 


Nytt treningsopplegg

Jeg har i flere år trent både 5 og 4 dager i uken, men for å bruke mer tid hjemme som jeg har lovet,
har jeg kuttet treningen ned til 3 dager i uken.
Var litt skeptisk i begynnelsen, hovedsakelig for at det blir mer å trene pr.økt,
men så langt ser dette faktisk ut til å fungere svært så bra.
HVILE ER VIKTIGERE ENN MAN TROR!!!


I tillegg har jeg endre selve treningsøktene.
Følger prinsippet som Dorian Yates og Mike Menzter står bak.
Dems filosofi er at hvile må til for at det skal gå framover.

Ved å trene hardt og MYE/LENGE trenger man mer hvile enn hvis man klarer å stimulere musklene
på korter tid og med MINDRE trening.


Jeg kjører kun ett til 2 tellende set pr.øvelse, som for min del på bryst kun da blir 4-5  tellende set.
Med tellende set mener jeg de settene som ikke regnes med som oppvarming.
Forutsetningen for at dette fungerer er at man legger SJELA si i det ene settet på hver øvelse
og gir intet mindre enn 100%.
Brukere heller ikke mer enn rundt 1 min. mellom settene.
Dette fører til at øktene blir korte, rundt 45 min.
Man rekker å trene/få stimulert musklene for vekst "før" man blir for sliten.
Lange økter krever mer hvile for restitusjon. Når man trener bryter masn ned muskulaturen.
Ved hvile og riktig ernæring henter man seg inn/bygger seg opp igjen, og hvis alt gjort riktig - ett steg videre....


Take care!



Skader er no`dritt!

 
Har akkurat kommet igang igjen med treninga etter NM, 
og er klar for å stå på videre, men etter å ha kjørt igjennom kroppen en gang kjenner  jeg smerter 
i skulder og flere steder i overarmen. Uka etter er det det samme, bare mye verre. 
Har vært hos massøren min, som har prøvd å kna litt, samt satt noen akupunkturnåler i triggerpunktene, 
og har vært hos naprapat. Begge sier det samme....problemet ligger i infraspinatus, 
en liten muskel  ved bakside skulder / skulderbladet. 
Dette gir problemer forrover i skuldra og nedover i armen.

cats29


Så da er det vel bare å ta det med ro da, for skuldra og armen/biceps 
er involvert i det meste av bevegelser i overkroppen. Blir vel bare bein en stund forover...

Her kommer et ilustrasjonsbilde over infraspinatus:

cats31


Har du vært plaget av lignende? Gode råd å dele?


sign1


Ting tar tid...

 
Her har jeg lagt ved 3 bilder, tatt ved 3 ulike konkurranser/dietter. Det er her man skjønner at man må være tålmodig hvis man driver med denne sporten, for ting tar virkelig tid. Selv om jeg ser en klar forskjell synes jeg på en annen side at forskjellen alikevel ikke er så stor....var det lett å forstå?

Bilde 1 (meg i rødt) tatt i 2002 fra Nordisk. Veide inn på 78,6 kg.

Bilde 2 (også her i rødt) tatt i 2007. NM. Veide her inn på 88,6 kg.

Bilde 3 (i mørkeblått) tatt fra NM i år. Veide inn på 84,8 kg.


cats23


Blir det ett fjerde bilde mon tro?



sign1



Min beste kroppsdel... den er rå! Vil du se?

Synes jeg jevnt over er symetrisk og velbalansert, men låra er vel det jeg har fått mest oppmerksomhet for, 
og tenkte jeg skulle legge ut noen mobilbilder tatt i forkant av NM i 2007. 
Litt usikker på om de ligger i helt riktig rekkefølge ifht dietten, 
men tror jeg traff ganske bra da jeg satte bildene sammen. 
Ta en titt!

cats4
          

Jeg har i alle år, helt siden jeg begynte å trene, fått høre at knebøy er noe man MÅ kjøre hvis man skal få bein.
Vel, jeg har klart å bygge de beina jeg har med minimalt med knebøy. 
Kjører det kanskje en gang i kvartalet for variasjonens skyld. 
Lårpress og leg ex er hovedsaklig øvelsene jeg har kjørt. 
Kunne jeg hatt enda bedre bein? 
Mulig det, men har aldri likt bøy, og tviler på at jeg noen gang kommer til å implementere det i beintreningene.

Hva synes du?


sign1




Tom Andre Lyng

Tom Andre Lyng

36, Vang

Gutt på 20-16 år, bosatt på "landet" med min skjønne kone, vår prins Leo på 7, og vår lille prinsesse Emma Victoria på 2. Arbeider som fagkonsulent for et verdensledende firma innenfor hjelpemiddelbransjen, nærmere bestemt rullestoler og sittesystemer, en jobb jeg stortrives med. I tillegg jobber jeg med en serie helsekostprodukter. Produkter som VIRKELIG virker, og som endrer manges liv på flere måter. Videre så har jeg i mange år trent og konkurrert aktivt som kroppsbygger, men har lagt dette på hylla for å ha mer tid til å følge opp våre 2 små. Trener nå for allment god helse, og for å holde skinnet stramt. Videre så er jeg blitt mer og mer reiselysten da verden er stor, og det er så mye jeg gjerne skulle ha sett. Mottoet "å reise er å leve" er noe å følge opp... Jeg kan treffes på tlf 45 80 10 85 eller post@leavealegacy.no

Kategorier

Arkiv

hits